وزیر بهداشت: سلامت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ باید در تغذیه به‌سمت پیروی از دستورات دینی برویم

13:45 - 21 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۵۶۸
وزیر بهداشت: سلامت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ باید در تغذیه به‌سمت پیروی از دستورات دینی برویم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما پیش از انقلاب با وجود وابستگی بسیار به کشور‌های غربی در حوزه سلامت بسیار عقب افتاده بودیم و برای درمان بیماری‌های ساده مجبور بودیم به خارج از کشور برویم گفت: یکی از بررگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی سلامت است.

خبرگزاری میزان- بهرام عین الهی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، (شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲) به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن اشاره به نقش حضرت زینب(س) در روایتگری حادثه عاشورا و اینکه خبرنگاری هنر و خبرنگار هنرمند است، گفت: ما در برابر هزاران خبر از امپرالیسم خبری قرار داریم و در مقابل خبرنگاران ایثارگری هستند که ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سلامت در جامعه بسیار اهمیت دارد و همه در دوران شیوع کرونا مشکلات ناشی از عدم سلامت را به عینه دیدند، ادامه داد: یکی از بررگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی سلامت است، ما پیش از انقلاب با وجود وابستگی بسیار به کشور‌های غربی در حوزه سلامت بسیار عقب افتاده بودیم و برای درمان بیماری‌های ساده مجبور بودیم به خارج از کشور برویم و این در حالی است که هم اکنون در حوزه سلامت یکی از کشور‌های موفق در منطقه و حتی جهان هستیم و از کشور‌های اطراف برای درمان به کشور ما می‌آیند و از لحاظ آموزش سلامت هم از ظرفیت‌های کشور ما بهره می‌برند، نمونه آن تاسیس دانشگاه سبطین در کشور عراق بود.

عین‌الهی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار شهید سلامت در همه رده‌ها از خدمات بیمارستان تا پزشکان داریم، اظهار کرد: در رابطه با کرونا تنها کشوری در منطقه که ۶ نوع واکسن با انواع سبک‌های مختلف داشت ما بودیم و در حال حاضر تعداد زیادی واکسن ذخیره داریم که نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه یکی از کار‌های خبرنگاران سلامت ارتقای سطح سلامت جامعه و سواد سلامت است، متذکر شد: مصرف غذا‌های پرکالری و فست و فود‌ها و به تبع آن افزایش بیماری‌های غیر واگیر افزایش یافته و از این رو باید اصلاح سبک صورت گیرد و به سمت تغذیه قدیم و پیروی از دستورات دینی در این حوزه برویم.

آمادگی وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و بیمه‌های تکمیلی به خبرنگاران و اعضای درجه یک خانواده‌ آن‌ها

عین‌الهی ضمن اشاره به اینکه خبرنگاران باید امید آفرینی کنند و خلاف نظر دشمنان که به دنبال ناکارآمد نشان دادن سرمایه‌های اجتماعی هستند، عمل کنند اظهار کرد: خبرنگاری شغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود و باید بسته‌های معیشتی به آن‌ها ارائه شود، ما نیز آمادگی داریم خدمات بهداشتی و درمانی و بیمه‌های تکمیلی به خبرنگاران و اعضای درجه یک خانواده آن‌ها ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه هر کاری علم نیاز دارد، گفت: هیچ رشته‌ای در سلامت نیست که در کشور وجود نداشته باشد، برخی رشته‌های بینابینی نظیر مهندسی پزشکی و رشته ارتباطات سلامت و خبرنگاری سلامت نیز زیر مجموعه سلامت هستند که ما این آمادگی را داریم در این خصوص آموزش دهیم چرا که در بسیاری از فیلم‌ها مسائل پزشکی رعایت نمی‌شود و باید رسانه‌ها در حوزه سلامت اطلاعات کافی داشته باشند.

عین‌الهی با اشاره به مسئله جوانی جمعیت عنوان کرد: اگر تا ۶ سال آینده نتوانیم نرخ مناسبی در جمعیت به دست آوریم، به سمت سالمندی می‌رویم و همه باید کمک کنیم مردم به فرزند آوری تشویق شوند، چراکه مهم‌ترین مسئله فرهنگ‌سازی است.

وی در پایان در خواست کرد کار‌های ایجاد باشگاه خبرنگاران سلامت به صورت قانونی انجام شود.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *